Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Şile Hacıllı Şelalesi Kamp Alanında Kamp Yapmak

Bayadır sadece röportaj yazısı girip duruyorum. Biraz farklılık olsun artık! Baktık havalar ısınmaya başladı. Dedik “O zaman bahar kampı sezonunu açalım”. Ama hafta sonu için dünya kadar da yol gitmek istemiyoruz. Bu yüzden seçimimiz Şile Hacıllı oldu. Şile Hacıllı, İstanbul’a bir, bir buçuk saatlik uzaklıkta bir yer. O yüzden İstanbul’da yaşayanlar için ulaşım açısından kolay bir lokasyon. Ayrıca kamp için çok fazla uygun alanı var ve köy yürüme mesafesinde. Bu yüzden çok fazla kamp deneyimi olmayanlar için de güzel bir yer.

Şile Hacılı

Havalar güzelleşmeye başladığı için biraz kalabalıklaşmaya başlamış. Ama öyle rahatsız eden bir kalabalık değil. Biz hemen girişe değil de birazcık daha ileriye kamp kurduk. Gayet rahat ve huzurlu şekilde kampımızı yaptık. Gürültü vs. yoktu. Bu arada erken saatlerde gitmenizi tavsiye ederim. Yoksa güzel alan bulmak zor olabilir. Bir de ilk defa bir kampta sabah ezan sesi duydum 🙂

Belki yazın daha kalabalık olabilir. Havalar ısınınca piknik yapmaya gelenler de olur büyük ihtimal. Sonuçta düz, yerleşim yerlerine yakın ve ormanlık bir araziye kamp kuruyorsunuz : )

Kamp alanına gelecek olursak,

Kamp yapılan alanda akarsu olması güzel bir etken. Hem görsel olarak hem de ses olarak huzur veriyor.

Odun bulmak kolay. Çok fazla dökülmüş kuru dal var. Toplamanız yeterli olur. Bize yetmez derseniz gelirken halktan rica edebilir ya da satın alabilirsiniz. Daha önce ateş yakanlar olduğu için, o noktaları ateş yakmak için kullanabilirsiniz. Böylece doğaya daha az zarar vermiş oluruz.

Hacıllı şelalesi rotasını yürüyebilir ve güzel vakit geçirebilirsiniz. Şelalenin yürüme yolu manzara ve yol olarak güzel. Hacıllı’ya gitmişken şelaleye kadar yürümenizi tavsiye ederim.

Yakında köy olduğu için su ve yiyecek gibi konularda sıkıntı olursa gidip alabilirsiniz. Gece bir sağlık sorunu olursa yine köyün yakın olması avantaj olacak.

Şile Hacılı

Peki, biz ne yaptık? Kamp alanına kurulduktan sonra ilk bir güzel kahvaltı ettik. Ardından görev dağılımı yaptık. Önce odun ve taş topladık. Güvenlik açısından ve ateşi sabit tutmak için taşlarla ateş yakacağımız yerin etrafına duvar ördük. Biz bir, Ağaoğlu iki bu konuda. Ardından odunlarımızı parçaladık ve dizdik. Zaten yeteri kadar odun toplamak uzun sürüyor : ) Sonra öğle yemeği hazırlıkları, biraz kafa dinlemece, iki kadeh şarap vs. derken akşam oldu.

Kamp yaparken en sevdiğim zamanlar akşam saatleri oluyor. Çünkü kamp ateşi ve sessizlik : ) Ateşimizi yakıyoruz, hafif bir müzik açıyor ve arkadaşlarla akşamın keyfini çıkarıyoruz. Sabah olduğunda da erkenden kalkıyor, kahvaltımızı ediyor, kahvelerimizi içiyor ve Hacıllı şelalesine doğru yürüyüşe çıkıyoruz. Oradan sonra zaten artık İstanbul’a dönüş yolu başlıyor : (